+420 567 771 111  |  info@gls-czech.com

+420 567 771 111  info@gls-czech.com

+420 567 771 111  info@gls-czech.com

| Kategorie:

Investoval jsem všechny své úspory a začínal od nuly, říká zakladatel Bagind Lukáš Matějček

  • Jaké byly vaše začátky a kdy přišel takříkajíc zlom, kdy jste se přesunuli do zelených čísel? Co za tím stálo? 
    Lukáš: Začínali jsme v podstatě od nuly. Nestál za námi žádný velký investor ani banka, tudíž jsme si museli na vše vydělat sami. Z utržených financí jsme pak kupovali po troškách další a další zásoby výrobků, které jsme se snažili prodávat na sociálních sítích a skrze e-shop. Za první rok a půl jsme prodali zhruba tisíc batohů. Zlom nastal v roce 2019 – prodali jsme výrobky za zhruba 16 milionů korun vč. DPH, což byl oproti roku 2018 s 2,5 miliony ohromný skok. Důvodem byl promyšlený výkonnostní marketing, upevnění positioningu brandu a v neposlední řadě poctivý a originální produkt.  
  • Jak náročné je prosadit se na českém trhu? Je v něčem český zákazník specifický? 
    Lukáš: I přes to, že máme pět vlastních kamenných prodejen, je naší hlavní doménou stále e-commerce. Česko je totiž unikátní v tom, že jsme na špici v součtu e-shopů na jednoho obyvatele. Tudíž je konkurence v online fashion světě v té naší kotlině vysoká. Naštěstí máme produkt, který je ojedinělý a kvalitní, což nám pozici vylepšuje. Řekl bych, že i cenovou politiku máme dost prozákaznickou. Jestli je český zákazník v něčem specifický zatím nedovedu s jistotou říct, jelikož nemám srovnání se zákazníky jiných států, kromě Slovenska, na kterém už téměř rok figurujeme. Co ale s jistotou dokážu říct, že si naši zákazníci potrpí na kvalitu. A to jak produktu, tak i zákaznické péče, což jsou naše silné stránky.  
  • Jaká je vaše hlavní konkurenční výhoda – ta jedna věc, vlastnost, která vám pomohla uspět? 
    Lukáš: Je jich víc, ale kvalitní výkonnostní marketing a originální produkt jsou těmi hlavními. Poté ještě příznivá cena, silný příběh stojící za značkou a pozitivní prozákaznický přístup.  
  • Jaký byl přechod z řekněme mírně punkového projektu v efektivně fungující firmu?
    Lukáš: Takový přechod je asi pro každý projekt či firmu náročný. Tady bych použil metaforu, že ryba smrdí od hlavy, čímž chci říct, že dokud se nezmění nastavení ve vedení společnosti, těžko to očekávat u zbytku týmu. My jsme zároveň chtěli zachovat to dobré z onoho punkového projektu a eliminovat to, co už tak dobré nebylo. Chtěli jsme se vyvarovat extrémům, takže náš cíl nikdy nebyl stát se korporátní firmou, i když to tak občas mohlo vypadat. Museli jsme nastavit jasnou zaměstnaneckou strukturu a dodržovat jednoduché komunikační procesy. V Česku pro Bagind pracuje včetně brigádníků už okolo padesáti lidí, kteří potřebují být vedeni. Musí vědět na koho se obrátit a ten dotyčný zase musí znát odpovědi. Zároveň jsme se stabilizovali i po finanční stránce a daleko víc si hlídáme vznikající náklady.
  • V loňském roce jste představili novou kolekci batohů a kabelek vyráběných v Kolumbii. Jak na ni zákazníci reagují? Nebyl to tak trochu risk?
    Lukáš: Byl to risk. V podstatě jsme začali s něčím úplně novým a museli jsme věřit, že na to náš zákazník zareaguje pozitivně. Nebylo to o ničem jiném, než o pocitu a intuici. Zároveň si uvědomujeme, že potřebujeme najít i nové zákazníky, kteří jsou více nakloněni našim novinkám z Kolumbie než našemu stávajícímu portfoliu z rodinných dílen v indické poušti. A k tomu si samozřejmě přejeme stále uspokojovat zákazníky, kteří jsou tady s námi už přes čtyři roky a mají rádi více původní styl výrobků. Výrobky z Kolumbie jsou oblíbenější čím dál víc a dle mého je to jen otázka trpělivosti a času, než se stanou bestsellery. Jsou kvalitní, vkusné, originální a funkční, takže v Bagind nemáme důvod nevěřit, že by si svého zákazníka nenašly.
  • Plánujete další rozšiřování portfolia? 
    Lukáš: Rozhodně. Tento rok máme v plánu vypustit do světa velké množství novinek a už se nemůžu dočkat, co na to naši zákazníci řeknou. Loni jsme se věnovali hlavně barevným kombinacím, letos by nás měly čekat především nové střihy. A to jak z Kolumbie, tak z Indie.
  • Stejně jako GLS jste v nedávné době změnili logo. Jak na něj reagují zákazníci?
    Lukáš: Ohlasy byly povětšinou pozitivní. A díky ucelené komunikaci, kterou s sebou nová vizuální identita nese, to byl přirozený krok, který krásně zapadl do Bagind skládačky. Navíc to dokazuje, že jsme mladá fresh značka, která je houževnatá a každým dnem se vyvíjí a učí, čímž se i přirozeně zlepšuje a posouvá. To vše nové logo symbolizuje.  
  • Co říkáte na nové logo a vizuální identitu GLS, která byla představena na podzim 2021? 
    Lukáš: Nikde se nedočtete, jak správně změnit vizuální identitu tak, aby se s ní zákazník okamžitě sžil. Zejména u značek, od kterých koncový zákazník očekává všeobecný pokrok a inovace, je ale modernizace identit více než vítána. V našem i vašem případě vnímám velkou přidanou hodnotu v zachování dominantních prvků, tedy zejména názvu a výběru barev, a také v komplexnosti, jakou nová identita prostupuje komunikací. GLS určitě udělala krok správným směrem. 
  • V současné době kromě Česka působíte také na Slovensku. Plánujete v blízké době rozšíření do dalších evropských zemí či USA? A vidíte v tom nějaká úskalí? Přeci jen francouzský zákazník může být od českého odlišný.
    Lukáš: Plánujeme. Momentálně ještě nedokážu vyjmenovat ucelený seznam zemí, ale můžu říct, že bychom se ještě v první polovině tohoto roku rádi objevili v Německu a Rakousku. A samozřejmě přesně jak říkáte – jiný trh, jiný mrav. To je něco, s čím se musí počítat, a dle toho taky stavíme strategii. Nemáme v plánu během jednoho roku obsadit celý svět. Spíše se přikláníme k vytrvalejšímu a kvalitnímu postupu, který krok po kroku překračuje překážky a stává se silnějším a stabilnějším. Nestavíme totiž značku na pár let. Chceme vybudovat projekt, který nás jednoho krásného dne všechny přeroste. 
  • Co byste poradil začínajícím podnikatelům? Co je v začátcích klíčové? Je něco, co byste dnes udělal jinak? 
    Lukáš: S oblibou říkám toto: Stačí vykročit, ideální čas neexistuje. To pro mě bylo klíčové na začátku a platí to stále. Člověk totiž nikdy nebude dokonale připravený. Vždy se jde připravit lépe a důkladněji. Otázkou však je, zda ten ušlý čas, kdy budete zdokonalovat svou přípravu, bude stát za to. A zda bych něco udělal jinak? Nevím. Snažím se nemyslet na to, co už nedokážu ovlivnit. Když už, tak se na to dívám jako na zkoušku, která je již za mnou a já se z ní můžu ideálně poučit a příště v ní obstát líp.

| Kategorie:

Investoval jsem všechny své úspory a začínal od nuly, říká zakladatel Bagind Lukáš Matějček

  • Jaké byly vaše začátky a kdy přišel takříkajíc zlom, kdy jste se přesunuli do zelených čísel? Co za tím stálo? 
    Lukáš: Začínali jsme v podstatě od nuly. Nestál za námi žádný velký investor ani banka, tudíž jsme si museli na vše vydělat sami. Z utržených financí jsme pak kupovali po troškách další a další zásoby výrobků, které jsme se snažili prodávat na sociálních sítích a skrze e-shop. Za první rok a půl jsme prodali zhruba tisíc batohů. Zlom nastal v roce 2019 – prodali jsme výrobky za zhruba 16 milionů korun vč. DPH, což byl oproti roku 2018 s 2,5 miliony ohromný skok. Důvodem byl promyšlený výkonnostní marketing, upevnění positioningu brandu a v neposlední řadě poctivý a originální produkt.  

  • Jak náročné je prosadit se na českém trhu? Je v něčem český zákazník specifický? 
    Lukáš: I přes to, že máme pět vlastních kamenných prodejen, je naší hlavní doménou stále e-commerce. Česko je totiž unikátní v tom, že jsme na špici v součtu e-shopů na jednoho obyvatele. Tudíž je konkurence v online fashion světě v té naší kotlině vysoká. Naštěstí máme produkt, který je ojedinělý a kvalitní, což nám pozici vylepšuje. Řekl bych, že i cenovou politiku máme dost prozákaznickou. Jestli je český zákazník v něčem specifický zatím nedovedu s jistotou říct, jelikož nemám srovnání se zákazníky jiných států, kromě Slovenska, na kterém už téměř rok figurujeme. Co ale s jistotou dokážu říct, že si naši zákazníci potrpí na kvalitu. A to jak produktu, tak i zákaznické péče, což jsou naše silné stránky.  

  • Jaká je vaše hlavní konkurenční výhoda – ta jedna věc, vlastnost, která vám pomohla uspět? 
    Lukáš: Je jich víc, ale kvalitní výkonnostní marketing a originální produkt jsou těmi hlavními. Poté ještě příznivá cena, silný příběh stojící za značkou a pozitivní prozákaznický přístup.  

  • Jaký byl přechod z řekněme mírně punkového projektu v efektivně fungující firmu?
    Lukáš: Takový přechod je asi pro každý projekt či firmu náročný. Tady bych použil metaforu, že ryba smrdí od hlavy, čímž chci říct, že dokud se nezmění nastavení ve vedení společnosti, těžko to očekávat u zbytku týmu. My jsme zároveň chtěli zachovat to dobré z onoho punkového projektu a eliminovat to, co už tak dobré nebylo. Chtěli jsme se vyvarovat extrémům, takže náš cíl nikdy nebyl stát se korporátní firmou, i když to tak občas mohlo vypadat. Museli jsme nastavit jasnou zaměstnaneckou strukturu a dodržovat jednoduché komunikační procesy. V Česku pro Bagind pracuje včetně brigádníků už okolo padesáti lidí, kteří potřebují být vedeni. Musí vědět na koho se obrátit a ten dotyčný zase musí znát odpovědi. Zároveň jsme se stabilizovali i po finanční stránce a daleko víc si hlídáme vznikající náklady.

  • V loňském roce jste představili novou kolekci batohů a kabelek vyráběných v Kolumbii. Jak na ni zákazníci reagují? Nebyl to tak trochu risk?
    Lukáš: Byl to risk. V podstatě jsme začali s něčím úplně novým a museli jsme věřit, že na to náš zákazník zareaguje pozitivně. Nebylo to o ničem jiném, než o pocitu a intuici. Zároveň si uvědomujeme, že potřebujeme najít i nové zákazníky, kteří jsou více nakloněni našim novinkám z Kolumbie než našemu stávajícímu portfoliu z rodinných dílen v indické poušti. A k tomu si samozřejmě přejeme stále uspokojovat zákazníky, kteří jsou tady s námi už přes čtyři roky a mají rádi více původní styl výrobků. Výrobky z Kolumbie jsou oblíbenější čím dál víc a dle mého je to jen otázka trpělivosti a času, než se stanou bestsellery. Jsou kvalitní, vkusné, originální a funkční, takže v Bagind nemáme důvod nevěřit, že by si svého zákazníka nenašly.

  • Plánujete další rozšiřování portfolia? 
    Lukáš: Rozhodně. Tento rok máme v plánu vypustit do světa velké množství novinek a už se nemůžu dočkat, co na to naši zákazníci řeknou. Loni jsme se věnovali hlavně barevným kombinacím, letos by nás měly čekat především nové střihy. A to jak z Kolumbie, tak z Indie.

  • Stejně jako GLS jste v nedávné době změnili logo. Jak na něj reagují zákazníci?
    Lukáš: Ohlasy byly povětšinou pozitivní. A díky ucelené komunikaci, kterou s sebou nová vizuální identita nese, to byl přirozený krok, který krásně zapadl do Bagind skládačky. Navíc to dokazuje, že jsme mladá fresh značka, která je houževnatá a každým dnem se vyvíjí a učí, čímž se i přirozeně zlepšuje a posouvá. To vše nové logo symbolizuje.  

  • Co říkáte na nové logo a vizuální identitu GLS, která byla představena na podzim 2021? 
    Lukáš: Nikde se nedočtete, jak správně změnit vizuální identitu tak, aby se s ní zákazník okamžitě sžil. Zejména u značek, od kterých koncový zákazník očekává všeobecný pokrok a inovace, je ale modernizace identit více než vítána. V našem i vašem případě vnímám velkou přidanou hodnotu v zachování dominantních prvků, tedy zejména názvu a výběru barev, a také v komplexnosti, jakou nová identita prostupuje komunikací. GLS určitě udělala krok správným směrem.

  • V současné době kromě Česka působíte také na Slovensku. Plánujete v blízké době rozšíření do dalších evropských zemí či USA? A vidíte v tom nějaká úskalí? Přeci jen francouzský zákazník může být od českého odlišný.
    Lukáš: Plánujeme. Momentálně ještě nedokážu vyjmenovat ucelený seznam zemí, ale můžu říct, že bychom se ještě v první polovině tohoto roku rádi objevili v Německu a Rakousku. A samozřejmě přesně jak říkáte – jiný trh, jiný mrav. To je něco, s čím se musí počítat, a dle toho taky stavíme strategii. Nemáme v plánu během jednoho roku obsadit celý svět. Spíše se přikláníme k vytrvalejšímu a kvalitnímu postupu, který krok po kroku překračuje překážky a stává se silnějším a stabilnějším. Nestavíme totiž značku na pár let. Chceme vybudovat projekt, který nás jednoho krásného dne všechny přeroste.

  • Co byste poradil začínajícím podnikatelům? Co je v začátcích klíčové? Je něco, co byste dnes udělal jinak? 
    Lukáš: S oblibou říkám toto: Stačí vykročit, ideální čas neexistuje. To pro mě bylo klíčové na začátku a platí to stále. Člověk totiž nikdy nebude dokonale připravený. Vždy se jde připravit lépe a důkladněji. Otázkou však je, zda ten ušlý čas, kdy budete zdokonalovat svou přípravu, bude stát za to. A zda bych něco udělal jinak? Nevím. Snažím se nemyslet na to, co už nedokážu ovlivnit. Když už, tak se na to dívám jako na zkoušku, která je již za mnou a já se z ní můžu ideálně poučit a příště v ní obstát líp.

Kategorie:

Investoval jsem všechny své úspory a začínal od nuly, říká zakladatel Bagind Lukáš Matějček

  • Jaké byly vaše začátky a kdy přišel takříkajíc zlom, kdy jste se přesunuli do zelených čísel? Co za tím stálo? 
    Lukáš: Začínali jsme v podstatě od nuly. Nestál za námi žádný velký investor ani banka, tudíž jsme si museli na vše vydělat sami. Z utržených financí jsme pak kupovali po troškách další a další zásoby výrobků, které jsme se snažili prodávat na sociálních sítích a skrze e-shop. Za první rok a půl jsme prodali zhruba tisíc batohů. Zlom nastal v roce 2019 – prodali jsme výrobky za zhruba 16 milionů korun vč. DPH, což byl oproti roku 2018 s 2,5 miliony ohromný skok. Důvodem byl promyšlený výkonnostní marketing, upevnění positioningu brandu a v neposlední řadě poctivý a originální produkt.  

  • Jak náročné je prosadit se na českém trhu? Je v něčem český zákazník specifický? 
    Lukáš: I přes to, že máme pět vlastních kamenných prodejen, je naší hlavní doménou stále e-commerce. Česko je totiž unikátní v tom, že jsme na špici v součtu e-shopů na jednoho obyvatele. Tudíž je konkurence v online fashion světě v té naší kotlině vysoká. Naštěstí máme produkt, který je ojedinělý a kvalitní, což nám pozici vylepšuje. Řekl bych, že i cenovou politiku máme dost prozákaznickou. Jestli je český zákazník v něčem specifický zatím nedovedu s jistotou říct, jelikož nemám srovnání se zákazníky jiných států, kromě Slovenska, na kterém už téměř rok figurujeme. Co ale s jistotou dokážu říct, že si naši zákazníci potrpí na kvalitu. A to jak produktu, tak i zákaznické péče, což jsou naše silné stránky.  

  • Jaká je vaše hlavní konkurenční výhoda – ta jedna věc, vlastnost, která vám pomohla uspět? 
    Lukáš: Je jich víc, ale kvalitní výkonnostní marketing a originální produkt jsou těmi hlavními. Poté ještě příznivá cena, silný příběh stojící za značkou a pozitivní prozákaznický přístup.  

  • Jaký byl přechod z řekněme mírně punkového projektu v efektivně fungující firmu?
    Lukáš: Takový přechod je asi pro každý projekt či firmu náročný. Tady bych použil metaforu, že ryba smrdí od hlavy, čímž chci říct, že dokud se nezmění nastavení ve vedení společnosti, těžko to očekávat u zbytku týmu. My jsme zároveň chtěli zachovat to dobré z onoho punkového projektu a eliminovat to, co už tak dobré nebylo. Chtěli jsme se vyvarovat extrémům, takže náš cíl nikdy nebyl stát se korporátní firmou, i když to tak občas mohlo vypadat. Museli jsme nastavit jasnou zaměstnaneckou strukturu a dodržovat jednoduché komunikační procesy. V Česku pro Bagind pracuje včetně brigádníků už okolo padesáti lidí, kteří potřebují být vedeni. Musí vědět na koho se obrátit a ten dotyčný zase musí znát odpovědi. Zároveň jsme se stabilizovali i po finanční stránce a daleko víc si hlídáme vznikající náklady.

  • V loňském roce jste představili novou kolekci batohů a kabelek vyráběných v Kolumbii. Jak na ni zákazníci reagují? Nebyl to tak trochu risk?
    Lukáš: Byl to risk. V podstatě jsme začali s něčím úplně novým a museli jsme věřit, že na to náš zákazník zareaguje pozitivně. Nebylo to o ničem jiném, než o pocitu a intuici. Zároveň si uvědomujeme, že potřebujeme najít i nové zákazníky, kteří jsou více nakloněni našim novinkám z Kolumbie než našemu stávajícímu portfoliu z rodinných dílen v indické poušti. A k tomu si samozřejmě přejeme stále uspokojovat zákazníky, kteří jsou tady s námi už přes čtyři roky a mají rádi více původní styl výrobků. Výrobky z Kolumbie jsou oblíbenější čím dál víc a dle mého je to jen otázka trpělivosti a času, než se stanou bestsellery. Jsou kvalitní, vkusné, originální a funkční, takže v Bagind nemáme důvod nevěřit, že by si svého zákazníka nenašly.

  • Plánujete další rozšiřování portfolia? 
    Lukáš: Rozhodně. Tento rok máme v plánu vypustit do světa velké množství novinek a už se nemůžu dočkat, co na to naši zákazníci řeknou. Loni jsme se věnovali hlavně barevným kombinacím, letos by nás měly čekat především nové střihy. A to jak z Kolumbie, tak z Indie.

  • Stejně jako GLS jste v nedávné době změnili logo. Jak na něj reagují zákazníci?
    Lukáš: Ohlasy byly povětšinou pozitivní. A díky ucelené komunikaci, kterou s sebou nová vizuální identita nese, to byl přirozený krok, který krásně zapadl do Bagind skládačky. Navíc to dokazuje, že jsme mladá fresh značka, která je houževnatá a každým dnem se vyvíjí a učí, čímž se i přirozeně zlepšuje a posouvá. To vše nové logo symbolizuje.  

  • Co říkáte na nové logo a vizuální identitu GLS, která byla představena na podzim 2021? 
    Lukáš: Nikde se nedočtete, jak správně změnit vizuální identitu tak, aby se s ní zákazník okamžitě sžil. Zejména u značek, od kterých koncový zákazník očekává všeobecný pokrok a inovace, je ale modernizace identit více než vítána. V našem i vašem případě vnímám velkou přidanou hodnotu v zachování dominantních prvků, tedy zejména názvu a výběru barev, a také v komplexnosti, jakou nová identita prostupuje komunikací. GLS určitě udělala krok správným směrem.

  • V současné době kromě Česka působíte také na Slovensku. Plánujete v blízké době rozšíření do dalších evropských zemí či USA? A vidíte v tom nějaká úskalí? Přeci jen francouzský zákazník může být od českého odlišný.
    Lukáš: Plánujeme. Momentálně ještě nedokážu vyjmenovat ucelený seznam zemí, ale můžu říct, že bychom se ještě v první polovině tohoto roku rádi objevili v Německu a Rakousku. A samozřejmě přesně jak říkáte – jiný trh, jiný mrav. To je něco, s čím se musí počítat, a dle toho taky stavíme strategii. Nemáme v plánu během jednoho roku obsadit celý svět. Spíše se přikláníme k vytrvalejšímu a kvalitnímu postupu, který krok po kroku překračuje překážky a stává se silnějším a stabilnějším. Nestavíme totiž značku na pár let. Chceme vybudovat projekt, který nás jednoho krásného dne všechny přeroste.
  • Co byste poradil začínajícím podnikatelům? Co je v začátcích klíčové? Je něco, co byste dnes udělal jinak? 
    Lukáš: S oblibou říkám toto: Stačí vykročit, ideální čas neexistuje. To pro mě bylo klíčové na začátku a platí to stále. Člověk totiž nikdy nebude dokonale připravený. Vždy se jde připravit lépe a důkladněji. Otázkou však je, zda ten ušlý čas, kdy budete zdokonalovat svou přípravu, bude stát za to. A zda bych něco udělal jinak? Nevím. Snažím se nemyslet na to, co už nedokážu ovlivnit. Když už, tak se na to dívám jako na zkoušku, která je již za mnou a já se z ní můžu ideálně poučit a příště v ní obstát líp.