+420 567 771 111  |  info@gls-czech.com

+420 567 771 111  info@gls-czech.com

+420 567 771 111  info@gls-czech.com

Česi budou letos na vánočních dárcích šetřit, většina s nákupem ještě nezačala

Vánoční dárky nebude vůbec nakupovat 3 % dotázaných a v důsledku koronavirových opatření lidé letos plánují začít s nákupem dříve než v minulosti, uvádí to třetina oslovených (34 %). Většina respondentů (76 %) s nákupy přitom ještě nezačala, třetina (31 %) plánuje pořizovat dárky v listopadu a čtvrtina dokonce nákupy nechává na posledních 14 dnů před Vánoci. Jde častěji o muže než ženy.

Třetina lidí bude kvůli COVID-19 nakupovat dárky online

Obliba online nákupů kvůli pandemii stoupá. Více než třetina Čechů (37 %) letos plánuje nakupovat dárky výhradně z e-shopů a 44 % bude dárky pořizovat online i v kamenných prodejnách. Online nakupování se těší oblibě zejména u mladších lidí od 18 do 35 let. Naopak nejméně budou přes e-shopy objednávat dárky lidé ve věku 54 až 65 let (27 %). Jako hlavní nevýhody online nákupů Češi označují nemožnost vyzkoušet si zboží (68 %), obavu z komplikované reklamace (36 %), poškození zboží přepravou (44 %) nebo nejistota přesného času dodání (31 %). 27 % lidí postrádá možnost si vybrat v nákupním košíku osvědčeného přepravce.

Většina lidí očekává podobnou situaci v doručování jako v loňském roce. Z průzkumu vyplývá, že pouze 4 % lidí se obávají, že jim dárky pod stromeček nedojdou včas, a pětina má obavy z uzavření výdejních míst. Naopak 32 % lidí se neobává ani uzavřených výdejních míst, protože věří, že jim objednané zboží kurýři stihnout doručit přímo domů. Přípravy na vánoční sezónu zahajují balíkoví přepravci již z jara.

Česi budou letos na vánočních dárcích šetřit, většina s nákupem ještě nezačala

Vánoční dárky nebude vůbec nakupovat 3 % dotázaných a v důsledku koronavirových opatření lidé letos plánují začít s nákupem dříve než v minulosti, uvádí to třetina oslovených (34 %). Většina respondentů (76 %) s nákupy přitom ještě nezačala, třetina (31 %) plánuje pořizovat dárky v listopadu a čtvrtina dokonce nákupy nechává na posledních 14 dnů před Vánoci. Jde častěji o muže než ženy.

Třetina lidí bude kvůli COVID-19 nakupovat dárky online

Obliba online nákupů kvůli pandemii stoupá. Více než třetina Čechů (37 %) letos plánuje nakupovat dárky výhradně z e-shopů a 44 % bude dárky pořizovat online i v kamenných prodejnách. Online nakupování se těší oblibě zejména u mladších lidí od 18 do 35 let. Naopak nejméně budou přes e-shopy objednávat dárky lidé ve věku 54 až 65 let (27 %). Jako hlavní nevýhody online nákupů Češi označují nemožnost vyzkoušet si zboží (68 %), obavu z komplikované reklamace (36 %), poškození zboží přepravou (44 %) nebo nejistota přesného času dodání (31 %). 27 % lidí postrádá možnost si vybrat v nákupním košíku osvědčeného přepravce. Většina lidí očekává podobnou situaci v doručování jako v loňském roce. Z průzkumu vyplývá, že pouze 4 % lidí se obávají, že jim dárky pod stromeček nedojdou včas, a pětina má obavy z uzavření výdejních míst. Naopak 32 % lidí se neobává ani uzavřených výdejních míst, protože věří, že jim objednané zboží kurýři stihnout doručit přímo domů. Přípravy na vánoční sezónu zahajují balíkoví přepravci již z jara.

Česi budou letos na vánočních dárcích šetřit, většina s nákupem ještě nezačala

Vánoční dárky nebude vůbec nakupovat 3 % dotázaných a v důsledku koronavirových opatření lidé letos plánují začít s nákupem dříve než v minulosti, uvádí to třetina oslovených (34 %). Většina respondentů (76 %) s nákupy přitom ještě nezačala, třetina (31 %) plánuje pořizovat dárky v listopadu a čtvrtina dokonce nákupy nechává na posledních 14 dnů před Vánoci. Jde častěji o muže než ženy.

Třetina lidí bude kvůli COVID-19 nakupovat dárky online

Obliba online nákupů kvůli pandemii stoupá. Více než třetina Čechů (37 %) letos plánuje nakupovat dárky výhradně z e-shopů a 44 % bude dárky pořizovat online i v kamenných prodejnách. Online nakupování se těší oblibě zejména u mladších lidí od 18 do 35 let. Naopak nejméně budou přes e-shopy objednávat dárky lidé ve věku 54 až 65 let (27 %). Jako hlavní nevýhody online nákupů Češi označují nemožnost vyzkoušet si zboží (68 %), obavu z komplikované reklamace (36 %), poškození zboží přepravou (44 %) nebo nejistota přesného času dodání (31 %). 27 % lidí postrádá možnost si vybrat v nákupním košíku osvědčeného přepravce. Většina lidí očekává podobnou situaci v doručování jako v loňském roce. Z průzkumu vyplývá, že pouze 4 % lidí se obávají, že jim dárky pod stromeček nedojdou včas, a pětina má obavy z uzavření výdejních míst. Naopak 32 % lidí se neobává ani uzavřených výdejních míst, protože věří, že jim objednané zboží kurýři stihnout doručit přímo domů. Přípravy na vánoční sezónu zahajují balíkoví přepravci již z jara.